Dyrektor Wydziału Edukacji Jolanta Tersa
Dobrze się dzieje w naszym kraju, że jakość edukacji coraz częściej staje się tematem debaty nie tylko wśród osób związanych z oświatą lecz jeszcze w większym stopniu interesuje samych rodziców i uczniów tj. najważniejszych aktorów edukacji. Odpowiedzialność samorządów za efekty kształcenia przyświecać będzie burmistrzom i wójtom Powiatu Kartuskiego podczas spotkania pod przewodnictwem Starosty Kartuskiego, które ma na celu wywołanie refleksji na temat stanu edukacji samorządowej w kontekście zmian wynikających ze strategii społecznej województwa pomorskiego do roku 2020. Lokalne problemy będzie można obejrzeć przez pryzmat diagnozy wykraczającej poza nasz powiat w czym pomoże udział dyrektora Departamentu Edukacji i Sportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.
Włodarze gmin również zostaną zachęceni do uczestnictwa w dużym projekcie wspomagania szkół, do którego aplikować będzie powiat. Przedsięwzięcie to ma na celu synergiczną współpracę na wszystkich poziomach edukacji dzieci, młodzieży i dorosłych.
Program spotkania w ramach Konwentu Wójtów i Burmistrzów Gmin Powiatu Kartuskiego, które odbędzie się 18 września 2012r. przedstawia się następująco:
08:00 Rejestracja i pobranie materiałów
08:30 Wprowadzenie do tematyki Konwentu ……. Janina Kwiecień, Starosta Kartuski
08:40 -09:00 Regionalna Strategia Pomorskie 2020 w zakresie edukacji ………………….. prezentacja: Adam Krawiec, dyrektor Departamentu Edukacji i Sportu UM w Gdańsku
09:00-09:10 Sytuacja edukacji samorządowej na tle zmian systemowych w oświacie ……. Jolanta Tersa, dyrektor Wydziału Edukacji Starostwa Powiatowego w Kartuzach
09:10-09:50 Oświata w powiecie kartuskim; Koncepcja wspomagania szkół i placówek na wszystkich poziomach kształcenia ………. Janina Kwiecień, Starosta Kartuski,
Anna Dereń, dyrektor CIE w Kartuzach
09:50-10:20 Dyskusja
10:20-10:40 Sprawy różne
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | |||||