Nagroda Bursztynowego Mieczyka to prestiżowe wyróżnienie przyznawane najlepiej działającym organizacjom pozarządowym w obszarze polityki społecznej i ochrony środowiska, z terenu województwa pomorskiego. Nagrody fundowane są przez Wojewodę Pomorskiego, Marszałka Województwa Pomorskiego oraz Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku.
Powiat Kartuski podjął decyzję o zgłoszeniu do XVIII-tej już edycji tego konkursu Fundacji „Aby chciało się chcieć” z Sulęczyna za stworzenie edukacyjnej gry multimedialnej „Stark Remus”. Chociaż z Fundacją Starostwo rozpoczęło współpracę dopiero w tym roku już widoczne są jej efekty. Młoda organizacja, której członkowie już dawno działali nieformalnie, otrzymali z Powiatu Kartuskiego dotację na stworzenie gry o dziadku Remusie. Pomysł od razu wzbudził zainteresowanie komisji i Zarządu Powiatu Kartuskiego.
Efekt stworzenia gry, która trafiła do wszystkich szkół w powiecie kartuskim (jest także dostępna bezpłatnie do pobrania na stronie Fundacji) przerosła wszelkie oczekiwania. Wsparcie finansowe z Samorządu Powiatu Kartuskiego w kwocie 4 350,00 zł na opłaty grafików, lektorów i programatorów to suma niewielka w stosunku do rezultatów jakie udało się osiągnąć członkom organizacji.
Stark Remus to gra edukacyjna, która w atrakcyjny sposób uczy dzieci kaszubskich słów poprzez zabawę, to także nowa i ciekawa pomoc dydaktyczna dla nauczycieli języka kaszubskiego.
Młoda organizacja tchnęła nowego ducha w kaszubszczyznę na naszym terenie. Trafnie połączyła język regionalny – bogactwo naszej kultury i tożsamości - z nowymi technologiami dlatego podjęliśmy decyzję o rekomendowaniu wniosku nominacyjnego - podsumowuje Aleksandra Kuczkowska, Kierownik Referatu Ochrony Zdrowia i Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi w Starostwie Powiatowym.
O decyzji Kapituły Nagrody Bursztynowego Mieczyka dowiemy się 31 listopada tego roku. Poniżej zamieszczamy link do gry.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 | ||||