13 czerwca br. w Starostwie Powiatowym w Kartuzach odbyło się szkolenie na temat wykonania zadań publicznych i rozliczenia dotacji. Przeprowadziła je Kierownik
Referatu ochrony zdrowia i współpracy z organizacjami pozarządowymi, Aleksandra Kuczkowska. Wzięli w nim udział członkowie organizacji społecznych, którzy otrzymali dotacje na realizację zadań publicznych w zakresie pożytku publicznego.
Na szkoleniu mowa była o terminie realizacji zadania, na które organizacja otrzymała dotację, o dokumentach niezbędnych do rozliczeń finansowo – księgowych, o obowiązku sprawozdawczości oraz o procentowym udziale dotacji. Oprócz tego prowadząca poinformowała o tym, że jednostki które otrzymały dotację, mogą być kontrolowane w ciągu pięciu lat licząc od początku roku następnego po roku, w którym zadanie publiczne zostało zrealizowane. Warto dokumentować wszystkie działania związane z wykonaniem zadania - zdjęcia, listy obecności, protokoły ze spotkań itp.
Na koniec Aleksandra Kuczkowska omówiła instrukcję wypełniania sprawozdania z realizacji zadania publicznego oraz odpowiadała na pytania zadawane przez uczestników spotkania, którzy otrzymali materiały szkoleniowe pomocne przy rozliczaniu dotacji.
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | |||||