Aktualności / Jak prawidłowo wykonać zadanie publiczne i rozliczyć dotację?

Jak prawidłowo wykonać zadanie publiczne i rozliczyć dotację?

2013-06-14 09:15

13 czerwca br. w Starostwie Powiatowym w Kartuzach odbyło się szkolenie na temat wykonania zadań publicznych i rozliczenia dotacji. Przeprowadziła je Kierownik

Referatu ochrony zdrowia i współpracy z organizacjami pozarządowymi, Aleksandra Kuczkowska. Wzięli w nim udział członkowie organizacji społecznych, którzy otrzymali dotacje na realizację zadań publicznych w zakresie pożytku publicznego.

 

Na szkoleniu mowa była o terminie realizacji zadania, na które organizacja otrzymała dotację, o dokumentach niezbędnych do rozliczeń finansowo – księgowych, o obowiązku sprawozdawczości oraz o procentowym udziale dotacji. Oprócz tego prowadząca poinformowała o tym, że jednostki które otrzymały dotację, mogą być kontrolowane w ciągu pięciu lat licząc od początku roku następnego po roku, w którym zadanie publiczne zostało zrealizowane. Warto dokumentować wszystkie działania związane z wykonaniem zadania - zdjęcia, listy obecności, protokoły ze spotkań itp.

 

Na koniec Aleksandra Kuczkowska omówiła instrukcję wypełniania sprawozdania z realizacji zadania publicznego oraz odpowiadała na pytania zadawane przez uczestników spotkania, którzy otrzymali materiały szkoleniowe pomocne przy rozliczaniu dotacji.

 

Galeria
Kalendarz wydarzeń
Lipiec 2024
1234567

891011121314

15161718192021

22232425262728

293031


Biuletyn Informacji Publicznej

Dziennik Ustaw

Monitor Polski