Aktualności / Jak prawidłowo wykonać zadanie publiczne i rozliczyć dotację?

Jak prawidłowo wykonać zadanie publiczne i rozliczyć dotację?

2013-06-14 09:15

13 czerwca br. w Starostwie Powiatowym w Kartuzach odbyło się szkolenie na temat wykonania zadań publicznych i rozliczenia dotacji. Przeprowadziła je Kierownik

Referatu ochrony zdrowia i współpracy z organizacjami pozarządowymi, Aleksandra Kuczkowska. Wzięli w nim udział członkowie organizacji społecznych, którzy otrzymali dotacje na realizację zadań publicznych w zakresie pożytku publicznego.

 

Na szkoleniu mowa była o terminie realizacji zadania, na które organizacja otrzymała dotację, o dokumentach niezbędnych do rozliczeń finansowo – księgowych, o obowiązku sprawozdawczości oraz o procentowym udziale dotacji. Oprócz tego prowadząca poinformowała o tym, że jednostki które otrzymały dotację, mogą być kontrolowane w ciągu pięciu lat licząc od początku roku następnego po roku, w którym zadanie publiczne zostało zrealizowane. Warto dokumentować wszystkie działania związane z wykonaniem zadania - zdjęcia, listy obecności, protokoły ze spotkań itp.

 

Na koniec Aleksandra Kuczkowska omówiła instrukcję wypełniania sprawozdania z realizacji zadania publicznego oraz odpowiadała na pytania zadawane przez uczestników spotkania, którzy otrzymali materiały szkoleniowe pomocne przy rozliczaniu dotacji.

 

Galeria
Kalendarz wydarzeń
Grudzień 2024
1

2345678

9101112131415

16171819202122

23242526272829

3031


Biuletyn Informacji Publicznej

Dziennik Ustaw

Monitor Polski