Wtorkowa konferencja edukacyjna organizowana przez Pomorskiego Kuratora Oświaty Elżbietę Wasilenko skierowana była do organów prowadzących szkoły i placówki edukacyjne. W spotkaniu dla starostów, wójtów i burmistrzów oraz osób odpowiedzialnych za oświatę w urzędach uczestniczył Wojewoda pomorski Ryszard Stachurski.
Konferencja wzmacnia linię współpracy pomiędzy nadzorem pedagogicznym a organami prowadzącymi szkoły, jednostkami samorządu terytorialnego. Partnerstwo zawiązane w trosce o podnoszenie jakości kształcenia. – mówi dyrektor Wydziału Edukacja Jolanta Tersa – Impulsem do zorganizowania spotkania były wyniki egzaminów zewnętrznych przekazane przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną. Na tle innych województw rezultaty uzyskiwane przez szkoły gimnazjalne powiatu kartuskiego są ciągle niesatysfakcjonujące, stąd zastanawialiśmy się jak wesprzeć szkoły, nauczycieli i uczniów, aby poprawić wyniki sprawdzianów i egzaminów zewnętrznych.
Na konferencji omawiano następujące tematy:
Natomiast 25 października 2013 r. Uniwersytet Adama Mickiewicza w Łodzi przeprowadził konferencja podsumowująca projekt „Edukacja wyprzedzająca”.
Metoda kształcenia strategią wyprzedzającą została opracowana przez specjalistów z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza oraz Ogólnopolskiej Fundacji Edukacji Komputerowej. Jej istotą jest aktywne organizowanie i przyswajanie wiadomości przez uczniów przed lekcją – mówi prof. Stanisław Dylak, kierownik naukowy projektu z ramienia UAM. – Uczniowie samodzielnie zbierają informacje, poszukują odniesień we własnej dotychczasowej wiedzy, rozwiązują zdania interaktywne, w związku z tematem, który ma być ostatecznie omawiany na lekcji. Nauczyciel nie jest już kierownikiem klasy, a staje się mistrzem w zdobywaniu wiedzy. Nauka przedmiotów przyrodniczych i matematyki staje się dzięki temu ciekawsza i bardziej wymagająca.
Na konferencji przedstawiono również badania pokazujące zmiany, jakie towarzyszą rozwojowi dzieci i młodzieży. Sformułowano tezy, które pozwalają odpowiedzieć na pytania z jakich narzędzi korzystać i jak przygotować nauczycieli, aby edukacja sprostała wyzwaniom przyszłości.
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | |||||